התקשרו לאורן - 052-5375811
ביצוע התקנה ומכירת מוצרי הרחקת יונים

דחלילים להרחקת יונים

מידע על דחלילים להרחקת יונים

יונים הן מטרד לא קטן ועל כן ישנן דרכים רבות מאוד להרחיק יונים. החל מרשתות עבות או דקות, דוקרנים, חומרי הדברה, ריחות, אורות או קולות. יונים מקננות בקרבתנו לא בגלל החיבה לבני אדם אלא מחוסר ברירה. יונה שהטילה את ביציה וגוזליה מחכים לה תגיע אליהם גם אם חייה תלויים בכך בדיוק כמו בני האדם ולכן אם אנו רוצים להרחיק יונים במאה אחוזים השיטה הטובה ביותר היא חסימת הפתח דרכו היא נכנסת, כמובן לאחר שהוצאנו את הקן עם הגוזלים או הביצים מהמסתור בו הם נמצאים. רשת יונים אטומה לחלוטין אן דוקרנים נגד יונים שימנעו ממנה לעמוד עם המשטחים עליהם אנו מגנים ימנעו את הגישה של היונים לגמרי. אך יש דרך נוספת, סימפתית ואף נחמדה שתרחיק יונים בעבורנו. שיטה זו נקראת – דחלילים להרחקת יונים.

דחלילים נגד יונים

שיטה זו מסתמכת על הפחד הטבעי של היונה מעורבים ומנשרים ובונה על האינסטינקטים שלה. דחלילים להרחקת יונים בצורת עורבים שחורים הפורסים כנפיים או נשרים גדולים הפורסים כנפיים יבהילו את היונה ויגרמו לה לבחור לנחות במקום אחר, מרוחק מאתנו. שהרי ידוע שעורבים ונשרים תוקפים יונים בקרבת עצים ויונה בריאה תרחיק את נפשה מהסכנה. לעתים אף דחלילים בצורות של יונים שמוצבות במקום נכון תגרום ליונים להתרחק. דחלילים בצורת יונים מגיעים בשלל צורות החל מיונה שעומדת לתומה או מיונה אוכלת מן הרצפה. יש גם דחלילים שיעילותם טובה דיה בצורת עורבים או נשרים כאשר הם עומרים ניצב ולא פורסים כנפיים, גם אלו ירחיקו את היונים ויפארו את גינתנו.

יעילות הדחלילים

לא כל יונה תברח מדחלילים נגד יונים. כמו בכל דבר גם כאן יש משמעות לאופי של היונה. כמו שלא כל אדם יגיב באותו אופן כך גם היונים. רוב היונים יברחו למראה הדחלילים הללו אך כמובן שיש יונים שיתקרבו אליו בלי פחד, או בגלל שהן לא ראו אותו, או בגלל שהן פשוט לא מפחדות. בשביל היונים העקשניות הללו פיתחו דחלילים של עורבים או נשרים שחורים שמופעלים על ידי בטריות שגורמות לכנפיים שלהם לזוז ולנוע והם אפילו משמיעים קולות כדי שאף יונה פולשנית לא תפספס את הסכנה. למרות שסיכוי ההרתעה פה גדולים יותר גם פה אין הבטחה שלמאת האחוזים שלא תנחת בחצרנו יונה לעולם. הדחלילים הם יעילים בהרחקת יונים אך אי אפשר להשוות את יעילותם לאמצעי ההרחקה המסורתיים כגון רשתות ודוקרנים.

מיקום הצבת הדחלילים

יש חשיבות רבה ביותר למיקום בו מוצבים דחלילים להרחקת יונים. דחלילים שיוצבו בתוך העץ או במקום שאינו חשוף ביותר לא יראו על ידי היונה ולא ישפיעו כהוא זה. יש להציב את הדחלילים במקום בולט שהיונה תוכל לראותו בעודה במעופה, לפני שהניחה את רגלה. ככל שהיא תראה את הדחלילים מוקדם יותר כך יגדלו הסיכויים שהיא תרחיק עוף ולא תבקר במקום עליו אנו מגנים. בנוסף חשוב לדעת שדחלילים בצורות אחרות לא יעילים בכלל בתחום הרחקת יונים. מכיוון שאינם פועלים על האינסטינקטים של היונים. דחלילים להרחקת יונים בצורות של אדם או של חיה אחרת לא ירחיקו את היונה ולא יגרמו לה פחד. היתרון בדחלילים הללו הם שהן בצורות של עורבים ונשרים וגורמים מידית לתגובה במוחה של היונה. שיטה זו היא טובה ומועילה בעיקר כאשר היא משולבת על דוקרנים או רשתות ולא בפני עצמה, אך היופי בה הוא שהיא מוסיפה לטבע ודחלילים כאלו יתאימו מאוד בחצר הבית וישדרגו את המראה במקום לפגוע בו. ניתן למצוא ברשת מחירים ותמונות של דחלילים להרחקת יונים כאלו ואף להזמינם בקלות. המבחר גדול ויפה מאוד.

דילוג לתוכן