התקשרו לאורן - 052-5375811
ביצוע התקנה ומכירת מוצרי הרחקת יונים

היסטוריה על מקצוע הרחקת יונים

היסטוריה על מקצוע הרחקת יונים

קצת על היסטוריה על מקצוע הרחקת יונים

מזה מאתיים שנה קיים בארץ מקצוע ההדברה, הדברה נועדה לחסל ולהרחיק חרקים, עכברים, קרציות, פרעושים ושאר מזיקים שונים מבתי מגורים, מפעלים, משרדים, שדות חקלאיים ועוד. עד לפני כחמש עשרה שנה יונים לא היוו מטרד מיוחד בעיני בני אדם, אולם בחמש עשרה השנים האחרונות, בשל צמצום מקומות המחיה שלהם, וריבוי גדול של אוכלוסיית היונים, החלו היונים לקנן גם בסביבת המגורים הקרובה של האדם ואף בתוך בתי מגורים, חדרי מדרגות, מפעלים ועוד.
עם הופעתם של היונים בקרבת האדם וסביבתו נוצר מצב בעייתי של מחלות שונות, לכלוך, ונזקים כבדים הנגרמים כתוצאה מהמחיה והקינון של היונים.

היסטוריה על מקצוע הרחקת יונים : התחלתו של השוק

עם תחילתן של בעיות היונים החלו אנשים לפנות לחברות הדברה ואנשי הדברה, על מנת שיעזרו להם למצוא פתרון של הרחקת יונים או הדברת יונים. אולם בניגוד להדברה של חרקים ומזיקים שונים, בהם משתמשים בריסוס על מנת להשמיד את החרקים ולהרוג אותם. עם בעיית היונים מתמודדים על ידי הרחקת יונים בלי לפגוע בהם פיזית.
כאשר קלטו חברות ההדברה שיש ביקוש גדול לשירותים של מרחיק יונים הם פתחו מחלקה נפרדת בתוך החברה שנועדה לטפל בבקשות של הרחקת יונים. היום כמעט כל חברת הדברה שקיימת בשוק נותנת גם שירותים של הרחקת יונים על ידי אמצעים שונים, שגורמים ליונים לא לרצות לעמוד או לקנן במקום בו טיפלו.

היסטוריה על מקצוע הרחקת יונים – ההבדל בין הדברה להרחקת יונים

על מנת לעסוק במקצוע של הדברה יש צורך בקורס מיוחד המסביר על שימוש בחומרים שונים, לעבור מספר מבחנים, בסופם של המבחנים מקבלים תעודת מדביר מוסמך ויש לשלם אגרה שנתית על מנת לחדש אותו. לעומת זאת כדי להיות מרחיק יונים אין צורך ברישיון או לימודים מיוחדים (מבחינה מנהלית). רק במקרים בהם יש לעבוד בגבהים על פי חוק חובה לעבוד על פי תקנות משרד התמ"ת עולם גם חוקים אלו אינם נאכפים על מרחיקי יונים.
אומנם זה נשמע פשוט אבל חשוב מאוד לדעת מספר דברים לפני שמזמינים מרחיק יונים שאינו מדביר מוסמך. כאשר מזמינים שירות של הרחקת יונים חשוב לדעת כי יש לנקות ולרסס את מקום המרבץ והקינון שלהם מפני מזיקים וטפילים העלולים לגרום למחלות קשות ונזקים – וכאשר מרססים חובה להזמין מדביר מוסמך בעל תעודה על מנת שיבצע את הריסוס. נכון שזה נשמע מוזר למה זה משנה עם מה מרססים את מרפסת הכביסה, אבל אל תשכחו כי הדברה שנעשית על ידי מדביר לא מוסמך עלולה להיעשות על ידי חומרים רעילים שאסורים בשימוש העלולים להגיע לכביסה ולגרום לאלרגיות ותגובות קשות לחומרים הרעילים. כך כאשר אתם מזמינים הרחקת יונים ודאו כי המדביר מרסס אחרי ההרחקה ובקשו ממנו להציג רישיונות הדברה.

היסטוריה על מקצוע הרחקת יונים – חומרים ומכשירים

בניגוד לעבר בו השתמשו במכשירים כמו דוקרני פלסטיק, או חומרים רעילים שנועדו לפגוע ביונים, בשנים האחרונות מרחיקי יונים נמנעים משימוש במכשירים וחומרים פוגעניים כלפי היונים.
כיום משתמשים במכשירים כמו דוקרנים נגד יונים העשויים ממתכות גמישות המפריעות ליונים לעמוד ואינם פוגעים בהם פיזית, בנוסף ניתן להשתמש ברשתות שונות המרחיקות את היונים ולא מאפשרים להם להיכנס לחללים קטנים וחשוכים.
אחת הדרכים המתקדמות ביותר להרחיק יונים היא שימוש בדחלילים של יונים, עורבים או ינשופים אשר משפיעים על היצר הטריטוריאלי של היונים וגורם להם להתרחק כדי לחפש מקום אחר שאינו תפוס.
תוכלו לקרוא מאמרים נוספים באתר למידע נוסף על היסטוריה על מקצוע הרחקת יונים.

דילוג לתוכן