התקשרו לאורן - 052-5375811
ביצוע התקנה ומכירת מוצרי הרחקת יונים

הרחקת יונים בעזרת דחלילים

הרחקת יונים בעזרת דחלילים

הרחקת יונים בעזרת דחלילים

במקרים רבים בהם יונים מתיישבות על גבי גג, אדני חלונות, פתחי מרזבים, או בכל מקום הקרוב וקשור לסביבת המגורים והעבודה של האדם כגון בבתים פרטיים, בתי מגורים משותפים, משרדים, מפעלים ובקרבת משקים חקלאיים, בדרך כלל אין מדובר במראה יפה ונעים אלא במטרד של ממש הגורם ללכלוך, רעש מטריד ועלול להוביל למחלות.

למה בעצם צריך הרחקת יונים בעזרת דחלילים, או בכלל ?

יונים המקננות או מתנחלות באזורי מגורים של האדם גורמות קודם כל לנזקים כבדים. אם ניקח למשל יונים באזורים חקלאיים, הרי יונים ניזונות מגרגירים וזירעונים, כל יונה אחת צורכת כ 50 גר' של גרגירים וזירעונים ביום – אם נכפיל את הכמות בכמה אלפים או עשרות אלפים של יונים נגיע לכמות אדירה של מזון מה שיוצר פגיעה קשה בגידולים חקלאיים.
דבר שני, לשלשת היונים (הצואה שהן מפרישות) היא בסיסית ולכן גורמת לנזקים למתכות מגלוונות דוגמת מרזבי גגות ושלדי מתכת של מבנים. בנוסף מהווה הלשלשת של היונים מקור ללכלוך, ריח נוראי ומצע פורה לגידול של חיידקים מביאי מחלות.
אם לא די בזאת היונים נושאות מחלות שונות וטפילים מעבירי מחלות לעלולים לפגוע באדם ולהעביר לו מחלות, חלקם אף קשות מאוד. אנחנו מומחים בהרחקות של יונים בכל השיטות ונשמח לייעץ לכם בנושאים של הרחקת יונים והדרכים המתאימות ביותר לצרכים שלכם.

הרחקת יונים בעזרת דחלילים

יש הרבה דרכים בהן ניתן להרחיק יונים, למשל ניתן להשתמש בדוקרנים המונעים מהיונים לעמוד במקום מסוים – שיטה זו מתאימה למקומות צרים. ניתן גם להשתמש בקפיץ המקפיץ או רשת יונים הגורמים למקומות הישיבה של היונים להיות לא יציבים ומרחיקים את היונים. דרך נוספת והיעילה ביותר להרחיק יונים מגגות ומבנים היא שימוש בדחלילים. אין הכוונה לדחליל מסיפורי הילדים או הדחליל המלווה את דורותי בדרכה לארץ עוץ, דחליל זה הוא בצורת אדם ולכן אינו יעיל כיוון שהיונים התרגלו לקרבתו של האדם ואינם חוששות ממנו.

הרחקת יונים בעזרת דחלילים, התבוננות בטבע היונה

הדרך הכי טוב להרחיק יונים היא על ידי התבוננות במה שמפחיד אותן או מרחיק אותן ולהשתמש בו לצורך הרחקת יונים ללא פגיעה בהן בצורה פיזית. אחד הדברים שלמדו בני אדם מהתבוננות ביונים ובדרך פעולתן היא שהיונים חוששות מאוד מפני עורבים ועופות דורסים אחרים התוקפים את היונים ולכן הן מתרחקות מהר כאשר הן רואות עופות אלו.
שימוש בדחלילים דמויי עורבים או עופות דורסים אחרים כמו בז מצוי – המהווה את האויב המושבע והחזק ביותר של היונים יכול לעזור מאוד בנושא סילוק יונים מגגות. למרות שאחד הדחלילים הפופולריים ביותר הוא דחליל בצורת ינשוף הוא אינו מומלץ לשימוש כיוון שמדובר בציפור לילית שהיונה אינה מכירה ולכן אינה פוחדת ממנה.
אצלנו תוכלו למצוא מספר גדול של דגמי דחלילים, ביניהם דחלילי עורבים עומדים או פרושי כנפיים המשמשים להרחקת יונים מגגות רעפים ומרפסות, כמו כן ברשותנו גם דחלילי עופות דורסים נוספים כמו בזים מצויים, בזים נודדים ועיט אדום זנב אשר יפחידו את היונים וירחיקו אותם לצמיתות.
למקומות קטנים וכוכים בהם יש צורך להרחיק יונים ניתן לשים דחליל של יונה מקננת, אשר גם אותו אנו מספקים. היונים מטבען הן ציפורים טריטוריאליות ולכן כאשר הן רואות יונה מקננת הן מחפשות להן מקום אחר.
כמובן שכל הדחלילים שאנו מוכרים הם מאיכות מעולה, ועמידים במיוחד גם לאורך זמן עם חשיפה לפגעי מזג האוויר. ולכן קניה אצלנו היא קנייה בטוחה ויעילה לאורך זמן רב.

דילוג לתוכן