התקשרו לאורן - 052-5375811
ביצוע התקנה ומכירת מוצרי הרחקת יונים

סוגי רשתות יונים

על סוגי רשתות יונים

המודעות לנזק הבריאותי שנגרם מקרבתן של היונים אל חיינו עולה מאוד בשנים האחרונות. אנשים רבים סובלים מגירודים או מפריחות בעיניים או בעור ולא יודעים מה גורם להם לסבל הזה. רק כאשר הם מגיעים אל הרופא הן מגלים שכנראה היונים שמקננות להם במרפסת השירות או על אדן החלון הן האשמות בדבר. היום, בניגוד לפעם, הרופאים כבר יודעים שהיונים גורמות לווירוסים רבים ולאלרגיות רבות והם שואלים מיוזמתם את הפציינטים האם יש יונים מקננות בקרבת מקום מגוריהם. המודעות הרפואית הזו רק מוכיחה לנו כמה חשוב לשמור על סביבת מגורים נקייה מתחלואי היונים במיוחד כאשר בבית יש תינוקות קטנים או אנשים מבוגרים שבריאותם רופפת יותר מאדם בוגר ובריא.

הרחקת יונים בעזרת רשתות יונים

אחת הדרכים הכי מקובלות בתחום הרחקת יונים ממקומות מסתור בקרבת הבית היא מתיחת רשתות יונים על פתחי המסתור ובכך למנוע גישה של היונים אל אותו מקום. ישנם המון סוגי רשתות יונים בגדלים שונים, בצורות שונות, לכל סוגי רשתות היונים השונים יש תכונות שונות, יתרונות וחסרונות בהתאם לסוגי הרחקות הנדרשות. לפעמים יש לסגור שטח קטן יחסית של מטר על מטר לפעמים יש לחפות גג שלם של בניין או רחבת חצר ענקית ואפילו מגרשי כדורגל שלמים. לצורך כך מייצרים סוגי רשתות יונים שיתאימו אפילו לדרישות הגדולות ביותר.

סוגי רשתות נגד יונים – פירוט

הרשת שהייתה מקובלת מאוד עד לא מזמן היא רשת יונים בגודל שני סנטימטר על שני סנטימטר העשויה פלסטיק קשיח בצבע לבן. זו רשת שניתן היה לקנות אותה בכל חנויות הטמבור השכונתיות וניתן להתקין בהתקנה עצמית ולכן הרבו להשתמש בה. החיסרון שלה הוא שהיא אינה מכוסה בשכבת UV המגנה על הפלסטיק מהשמש ולכן כל רשת כזו שנתלתה באזור שיש עליו קרינה ישירה של שמש סופה שהתייבשה והתפוררה ותוך זמן לא רב היונים חזרו והיה צורך להתקינה מחדש.

סוגי רשתות יונים בהרחקת יונים מהחקלאות?

תחום הרחקת היונים מצא את פתרונותיו לא רחוק מדי ובשדות לא רחוקים מאוד וכך יצא שיש היום שימוש בכמה סוגי רשתות יונים ששימשו חקלאים במשך שנים בתחום החקלאות. ישנן רשתות שפותחו על מנת לשמור על הבננות שגדלות על עצים גבוהים במיוחד והחקלאים רצו למנוע מהן נפילה לאדמה שכן כל נפילה של אשכול כזה היה איבוד פרנסה בעבורם. כך יצא שפותחה בעבורם רשת שנקראת היום רשת יונים מקצועית, או בשמה המקורי, רשת יונים חבל העשויה בגודל של חמישה סנטימטר על חמישה סנטימטר ומצופה בשכבת UV להגנה ועמידות בפני השמש הרשת שזורה מארבעה חוטים שכל אחד מורכב משלושה חוטים בפני עצמו כדי ליצור לה חוזק גבוה במיוחד ועמידות לאורך זמן גם במתח גבוה יחסית. כך שמה שהתאים לשמירה על הבננות מתאים היום להרחקת יונים.

סוגי רשתות יונים נוספות

רשת נוספת שעברה מתחום אחד לשני היא רשת דייגים או בשמה המחודש, רשת יונים שקופה. זוהי רשת דקיקה העשויה בגדלים שונים לפי בחירה. היא דקה ושקופה ונועדה ללכידת דגים על ידי הדייגים, אך היום נעשה בה שימוש רב בהרחקת יונים. רשת שקופה מגיעה בגלילים ובגדלים שונים ואפילו גדולים מאוד אך היא אינה עמידה בהתייבשות. זו הסיבה שאסור בתכלית להתקין אותה במקום שיש בו חשיפה ישירה לשמש. רשת שקופה פשוט לא תחזיק מעמד מול שמש ישירה אלא תתייבש ותתפורר במהירות רבה. רשת זו גם אם מתקינים אותה בצד צפון המוצל יש חשיבות למתוח ולחזק ככל האפשר כדי למנוע מצב שבגלל דקותה היונים מגיעות עד אליה ואז מסתבכות ברשת ללא אפשרות להינתק ממנה. מרחיקי יונים מבקשים להרחיק את היונים אך לא לפגוע בהן ולא נעים לגלות יונה שקיפחה את חייה בעקבות הסתבכות ברשת שקופה.

לעוד סוגי רשתות יונים והזמנות התקשרו אלינו: 052-5375811

דילוג לתוכן